now i am hungry and i am gonna do me a dinner. nothing romantic or rather experimental. haha. i’m making me a traditional tomato base spaghetti. hehe. i hope it’s gonna turn out edible! if not.. there goes my dinner..

肚子饿了!现在呢。。马上做个晚餐给自己!没什么好浪漫的。其实应该说是实验吧?我真的不是很会煮。将来一定没办法做个贤内助。哈哈。决定了!就做意大利面!最传统的那种!番茄浆的。希望煮出来是人能吃的吧?不然我的晚餐就泡汤了。。 

it’s kinda easy to do it right. but do it nice and delicious? hehe..
好像很容易做。可是要做的好吃。。。


we’ll see. 


step one:


boiling the spag noodles for at least 12 mins ( according to the recipe )
水煮意大利面,煮个12分钟。


remember to stir the noodles!
记得要搅拌一下!


step 2: warmed up the spag sauce not forgetting to stir it! it might just stick on to your pot? (cos mine is a lousy small pot)
把浆料用热,记得要搅拌哦!不然浆料会贴锅。我的锅子很烂所以可能会贴锅。还是搅拌一下比较妥当。


step 3: have the sauce on the spag and stir it and gobble it up like you have eaten for years! haha!
把浆料淋在面上,搅拌一下,就可以用了!


voila!


  


the taste is perfect of course. it’s a ready made sauce! the spag was abit too hard i think. i’ll try boiling for 15 mins next time.. haha. and i wanna do a carbonara sometime,i shall test it out first!  
味道真的很好!当然啦。。因为是现成的浆料。可是呢。。面真的有一点硬。可是能吃啦!可能下一次可以水煮15分钟?我也想试试做看培根奶油面。:)这就是我下一个目标!


oh well! it didn’t turn out bad la. it’s still edible if you wondered if i’d finished it? i did  
真的没有很难吃!如果你在想我有把他吃光吗?哈哈!我有!把他吃的精光了!




 


 


 


 


 


 


 

arrow
arrow
    全站熱搜

    KELLY 潘 發表在 痞客邦 留言(1) 人氣()